30.01.2011

Kurs- wyplatanie 3 rurkami. Osłonka na doniczke

Potrzebujemy:
- przygotowanie wcześniej rurki z gazety najlepiej w trzech kolorach.
- tekturę
- doniczke
- klej
- klamerki do bielizny
- ołówek, nożyczki
- patyczek do szaszłyków



Na tekturze odrysowujemy dwa razy dno doniczki i wycinamy.

Na  przygotowanie dno przyklejamy rurki, najlepiej w jednym kolorze. Ja użyłam 16, ale może być dowolna parzysta liczba. Przykrywamy drugim tekturowym dnem i czekamy ok.15 min. aż klej trosze podeschnie...
Kładziemy patyczek do szaszłyków tak jak na zdjęciu i zaginamy rurke w bok, kładąc ją na sąsiednią, którą zaginamy do góry a potem w bok. Powtarzamy dookoła, aż dojdziemy do patyczka....

                                      

Ostatnią rurke wkładamy w miejsce patyczka:

Gdy już mamy gotowe denko, odwracamy na drugą stone, stawiamy na nim doniczkę i wszystkie rurki "przypinany" klamerkam


Trzy rurki - każda w innym kolorze, wkładamy między tekturowe dno a doniczkę tak aby nam nie uciekały ;)
                                                           

Przekładamy rurke A, nad rurką 1 a następnie pod rurke 2
Tak samo robimy z rurką B, czyli przekładamy ją nad rurke 2 i potem pod rurke 3


I dalej:


Trzeba pamiętać żeby zawsze rurka pierwsza, po przełożeniu stała się ostatnią ;)

Gdy skończy nam się rurka, doklejamy następną, metodą "rurka w rurke" :)
I dalej wyplatamy, aż do porządanej wysokości....

.... poczym kończymy przekładając rurki do wewnątrz koszyka

Jest wiele sposobów na zakończenie plecionki. Ja pokarze Wam najłatwieszy według mnie sposób:

Rurke zaginamy do środka, tak jak na zdjęciu i  robimy tak z każdą następną (identycznie jak wcześniej robiliśmy dno)
I tak dookoła. Ja odrazu obcinam rurki, bo mi się plączą ;)

Ostatnią rurkę wkładamy pod tą pierwszą. Obcinamy wszystkie krótko....

I tak oto mamy osłonke na doniczkę.
Wystarczy ją tylko jeszcze polakierować...



 
 
 
*Będzie mi miło jeśli wspomnisz u siebie że korzystasz z moich kursów*



11 komentarzy:

  1. mnie, mnie na pewno się przyda;-)
    Nigdy tak nie wyplatałam, jestem typowy samouk. świetnie to pokazałaś, skorzystam niewątpliwie, dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały kurs, dla mnie na pewno się przyda. Rurki już mam. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Troche to skomplikowane, ale nie omieszkam sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kurs! Tym sposobem jeszcze nie wyplatałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik,ale nie rozumiem pewnych kroków: odpinasz klamerki podczas przekładania rurki pod pionową?
    czym pomalowałaś rurki, że masz 3 kolory? Dziękuję za kursik i odpowiedź. Pozdrawiam, Iga

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, za każdym razem odpinam klamerke, przekładam i zapinam itd. ;)
    Rurki są farbowane bejcą wodną w trzech rożnych kolorach

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny tutorial. Twoje plecionki są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo klarowny kurs;) wsyztsko bardzo zrozumiale i wyrazne;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super. Już jakiś czas podoba mi się papierowa wiklina ale jakoś czasu ostatnio mało aby coś popróbować :) Na pewno będę zaglądać i może coś w końcu mi się uda zrobić :

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny kursik :) na pewno spróbuję coś takiego zrobić :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się być tak trudne do zrobienia ale wystarczy dobra instrukcja i wszystko staje się banalnie proste :)) Super

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i ślad po sobie pozostawiony... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...